sâmbătă, 10 ianuarie 2009

Boboteaza, Paraschieva, frica si cutremurarea...

Dupa cum ati observat, la inceputul asta de an nu m-am omorat cu scrisul pe blog... E in primul rand pentru ca, din motive care imi scapa, fiecare inceput de an ma aduce intr-o stare de pura stupefactie... Nu prea scriu, predau rutinier si fara chef si in general nu prea imi merge mintea... Imi propusem sa reiau temele minore cu discutia despre predarea obiectului Religie in scoli. Apoi, am constatat, asa cum mi se intampla mai mereu in perioada dintre Sfanta Parschieva (da, da, e doamna aia ale carei falange imbalsamate produc valurile acelea televizate si penibile de isterie populara...) si Boboteaza ca nu pot formula coerent si limpede ceea ce cred, asa ca am renuntat. In principiu, despre probleme teologice este foarte greu sa vorbesti inteligent. Nu insa imposibil. Si, ca sa va conving, va reproduc doar cateva randuri din epocala carte a lui Soren Kierkegaard, aparuta la editura Humanitas in 2005 si intitulata Frica si cutremurare. Si, inainte de a reda, lansez retoric (pentru ca nu veti avea taria sa raspundeti) o intrebare: cati dintre voi ati manifestat vreodata inteligenta in relatia cu divinul...?
"Ingerul a venit doar la Maria si nimeni n-a putut s-o inteleaga... Care femeie a fost mai mahnita decat Maria? Si nu este oare adevarat ca cel ales de Dumnezeu e blestemat de El in aceeasi suflare?"...
"Credinta este chiar acest paradox ca individualul ca individual este mai presus de universal"
"Cei multi [...], asigurati in viata, traiesc doar in gandurile lor si au o pozitie sociala permanenta si perspective garantate intr-un stat bine organizat fiind separati de sute si chiar mii de ani de zguduirile existentei..."
"Credinta este o minune si totusi, nimeni nu este exclus de la ea; caci ceea ce uneste intreaga viata a omului este pasiunea iar credinta este o pasiune..."

Un comentariu:

Onofre B. spunea...

dammit boy, you're out of your minds?? inteligenta in relatia cu divinul? intai sa aiba propagandistii divinului o relatie inteligenta cu individualul... dup-aia ne ocupam si de vin... tu-i cristelnita inca!